Két szőke a Balkánon

Friss topikok

• Balt: Tepca itt földrajzilag beazonosítható: www.maplandia.com/serbia-and-montenegro/crna-gora/tepca Á... (2011.08.04. 21:02) Jé, az a bácsi a könyvből!
  • ddq (törölt): hangproba egyeskettes (2010.10.08. 14:57) Melyik Sári a drogbáró?
  • sgergely: A helyekről rakhatnátok be linket google mapsról vagy gps koordinátákat :) (2010.10.01. 14:53) Menni Albánia 2.
  • Balt: Bár ez talán kevésbé izgat utasként. :) Vagyis: volt, hogy bevertük a fejünket a tetőbe. :) (2010.09.22. 20:27) Mai adag...
  • Balt: @Balt: Mert a feltöltött plázs elég kiábrándító. Pláne, ha innen közelít az ember: egy laktanya mö... (2010.09.22. 20:17) Jó karma

Linkblog

Mennyi az annyi?

2010.09.13. 10:25 koocos

Lehet, hogy kapásból rávágnánk, hogy a Balkán olcsóbb, de azért ez nem ilyen egyszerű. Montenegró felkapott tengerpartjain az árak a horvátországiakkal vetekednek, de nagy a különbség a hegyvidék és a part között is, és persze minél délebbre megyünk, annál olcsóbban jövünk ki. Montenegróban euró van, így könnyű az összehasonlítás, Albániában lek a helyi pénz ( ALL, 1 lek 2,083 forint). Szerbia olcsóbb, Albánia jóval olcsóbb, mint Magyarország, de nézzük a konkrétumokat:

- a szállás, ha van saját sátrad 5 euróra jön ki átlagban Montenegróban, fejenként. Kell fizetni külön a sátorért, és külön személyenként, valamint egyes helyeken adót is, de ahol két személyre 15-öt mondanak, ott már biztosan lehet alkudni.

- délen 1,50 euróból simán kijön egy jó korsó hideg Niksicko csapolt sör, de északon ugyanennyiért már csak kis üveggel kapsz

- ellenben a dobozos, ha közértben veszed 0,80-0,90 euró, ami nem rossz

- egy kellemes herkenytyűs kajálás 2 személyre innivalóval még drágább helyeken is kijön 20-30 euróból Montenegróban

- a cigi doboza 0,80 eurónál kezdődik

- a busz olcsó, szomszédos városok között 1 euró körül van, de stoppolni olcsóbb:)

- átérve Albániába érezhető a különbség, főleg ha nem euróval fizetünk. Odafelé még nem tudtuk az árakat, Shkodarból Lezhébe 3 auróért mentünk, ugyanez visszafelé már csak 200 lek volt, vagyis 400 forint. Ez körülbelül a fele ár.

- Budapest-Bar vonatjegy oda-vissza 66 euró, hálókocsiért plusz 15-20 eurót kérnek el (de azok úgyis hamar elfogynak)

Mindent összegezve napi 20 euróból megúszható az utazás, de ha 30-al számolunk, akkor sokkal kényelmesebb, és ettünk étteremben , kávéztunk, söröztünk is, szóval "luxusra" is jutott.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thinker_ 2010.09.13. 22:01:19

hát igen. tavaly előtt a lányommal Londonban voltunk, 80 fontot számoltam naponta kettőnknek (kaja, ital, belépők, stb). Végül épp hogy kijöttünk 100 körül.
Jelentős különbség Európa két fele között.

Aron M 2010.09.13. 22:07:44

írtam már, hogy jó a blogotok, csajok? :)

GybGyb 2010.09.13. 22:17:18

Dolgoztam Albániában, konkrétan Tiranában és meg tudom erősíteni, hogy olcsó sőt a legjobb ár/értékű hely a világon. Ritka rendes társaság az albànok, tele csinos szőke lányokkal... A skanderbeu konyak étteremben 120lek, de az 1 dl! Ajánlom mindenkinek az utolso titkos kincset a világban!

Jessalyn · http://romantikusregeny.blog.hu/ 2010.09.13. 22:37:28

Sejthető, hogy Albánia olcsóbb. Sokszor félünk, hogy "elmaradott" országokban bármi baj történhet, de hát a legtöbb ilyen helyen nagyon kedvesek az emberek. Azt meg tudjuk, Budapesten is érhet baj egy külföldit, étteremben-taxiban-bárhol. Szóval jól tettétek, hogy belevágtatok...

mirage13 2010.09.13. 23:59:18

igen, a Balkán olcsóbb, mint Magyarország. Macedónia és Bosnia sokkal olcsóbb kajaügyileg mint kishazánk, kevesebb pénzért sokkal ízletesebbek az ételek, kedvesebb a kiszolgálás. Lenne mit tanulni a Balkántól, persze pozitívumokat csak, mert negatívumokban már utólértük, sőt túlszárnyaltuk a régiót.

tobias2 2010.09.14. 06:54:31

Bulgária sem kutya.... A Fekete-tenger még mindig 23 fokos, ragyogóan süt a nap, és a déli tengerparton fejenként napi 5 euróért már remek szállodában lehet lakni. 2 liter sör (pl. Шуменско) 2,5 leva, 1 liter benzin 2,19. l leva = 145 Ft.

tobias2 2010.09.14. 06:59:17

Dimitar Ivanov prof. szerint (bnr.bg/sites/horizont/Shows/Current/12plus3/economy/Pages/1309ikon.aspx) Bulgária a stabilitás szigete a Balkánon. A szegénységé is, de a turistáknak ez jó.

Mrs.E 2010.09.14. 07:54:33

Montenegro remek hely, csak kezd drágulni a szállás ahogy egyre felkapottabb. A kaja olcsó és iszonyat bőséges. Imádom.

Aron M 2010.09.14. 07:56:49

@mirage13: nem jó helyeken kajálsz.

utálatos az ilyen defetista "kishazánkozó" felfogás.
Rengeteg tényleg jó konyhájú, top kategóriás hely van Budapesten, vidéken pedig kiváló igen olcsó éttermek.

Ettől függetlenül a Balkán pl. Horvátország nem olcsóbb, minőségben sem jobb az "átlagot" tekintve.
De a Vajdságban pompás és igen olcsó helyek vannak, és a kiszolgálás tényleg példás.
Csakhogy... az olcsóság az általános olcsóságnak köszönhető, az udvarias kiszolgálás pedig részben annak, hogy a magyarországi magyar most "nyugatinak" számít feléjük.

Kampec 2010.09.14. 08:34:35

Mi az olcsó a bolti 250 forintos dobozos sörön, és az 5000-6000 forintos 2 fős kajáláson? Jó én nem budapesti vagyok, de ennyi pénzért városomban bármikor jobb színvonalú étterembe mehetek teljes menüt enni, de mittomén, bárhol máshol is, Baján, Szegeden, Sopronban stb. ahol voltam étteremben elmúlt években, kajálhatsz ennyiből igényeset, finomat. Ne a budapesti árakhoz hasonlítsatok :) szerintem ez semmivel nem olcsóbb, mint Magyarország, sőt, persze Horvátországhoz képest olcsóbb, de arra meg azt mondanám inkább, hogy Horvátország lett drága mostanra.

salvadordali 2010.09.14. 08:48:01

@Kampec: Jogos, én is így látom, vasárnap kajáltam Sopronból hazafelé, de 6 ezerből ketten a csajommal, irgalmatlanul belakmároztunk egy útszéli étteremben.

Ellenben Boszniában ami kimaradt a szórásból, ottani tapasztalatom a hegyek közti falukból van, három éve nem tudtam 10 eurót elkölteni egy étteremben úgy, hogy én ettem ittam már mindent, a pisztrángtól a helyi márkás italokig.

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2010.09.14. 09:59:23

Crna Gora-ban megy még a boltban árusított csempészcigi? :) Onnan lehet felismerni a bűnös erdetet, hogy a halálos veszélyre figyelmeztető szöveg albánul van a dobozon. 2004-ben, ha ilyet kértél, még olcsóbban is adták :) Niksicko-ból meg a leggazdaságosabbnak a 2 literes "strapapalack" bizonyult, bár egyesek szerint savanyú benne a sör, plusz jobban üt. (Bocsesz posztról-posztra állandóvá váló nosztalgiázásért :)

koocos 2010.09.14. 12:16:06

@Aron M: köszi:)plusz pont erről beszéltünk mi is: vajon ha ez az ország is még felkapottabb lesz, változik e a helyiek és a vendéglátók hozzáállása
@Telepi János: csempészcigit nem láttunk, strapapalackot annál inkább, de sajnos az meg nagyon hamar megmelegszik, hiába érné meg jobban
@Kampec: @salvadordali: ez így van, pont ezért írtam, hogy nem lehet csak így kimondani hogy olcsóbb, a tengerparton simán horvátországi árakkal számolhatunk

mirage13 2010.09.14. 21:58:38

@Aron M:
amúgy ami a hozzáállást illeti, megvan az összehasonlítási alapom, hogy azt mondjam, hogy nagyon sok minden mellett a vendéglátás is el van izélve "kishazánkban"...

nagy valószínűséggel tényleg nem jó helyeken kajálok. ugyanis, annyit csalódtam már a budapesti, bunkó, nyereséghajhász, sznob éttermekben, úgyhogy nem járok ilyenekbe. Vidéken még csak-csak vannak jó éttermek, de nagyon kell keresni.
Horvátországot el kell felejteni, az már nyugati árakkal dolgozik, rettentő drága.
Viszont bejártam Macedoniát és Boszniát, ez alapján mondom, hogy kellemesebb a légkör, ízletesebbek az ételek, és sokkal de sokkal olcsóbbak. Nem beszélve arról, hogy az alapanyagok is jobbak, nem kell megfelelni az eu-s egyenszabályoknak, ott még van íze a paradicsomnak, az uborkának...
Ma például nyolcan ettünk irtózatosan finomat, itallal, kávéval, desszerttel mindössze 100 euróért... és nem tudták hogy ugráljanak körbe minket, mindezt egy bosnyák kisvárosban.